Hoe werkt de semafoondienst?
Buiten openingstijden krijg je een antwoordapparaat. Voor niet dringende zaken kun je een boodschap inspreken. Bij spoedeisende onderhoudsklachten kun je een semafoonoproep plaatsen middels semafoonnummer: 06 65 19 16 64. Je krijgt dan verbinding met een telefoniste van KPN telecom en kunt dan je naam, telefoonnummer, straat en huisnummer inspreken. Je wordt dan zo spoedig mogelijk teruggebeld.
Hoe zeg ik mijn huur op?
Je hebt een opzegtermijn van 1 kalendermaand. je kunt de huur opzeggen door een aangetekende brief te sturen naar Holleman Beheer. Hierin vermeld je wanneer je de huurovereenkomst wilt beëindigen. Indien je niet aangetekend wilt versturen kunt je ook na versturing van je brief telefonisch een bevestiging vragen bij Holleman Beheer.
Wat voor verzekeringen heb ik nodig als ik op mijzelf ga wonen?
Je bent verplicht een WA verzekeringen af te sluiten. Daarnaast adviseren wij je een inboedelverzekering af te sluiten. De opstalverzekering is altijd door de verhuurder geregeld. In je huurovereenkomst staat of in jouw servicekosten een glasverzekering is inbegrepen.
Zit de levering van gas en elektriciteit in mijn huur inbegrepen?
Indien je in je servicekosten een voorschot betaald voor gas en elektrisch ontvang je jaarlijks een afrekening. De huur is dus niet inclusief een vast bedrag voor levering van gas en elektriciteit. Om onaangename verassingen te voorkomen en het milieu niet te veel te belasten, adviseren we je zorgvuldig om te gaan met energie.
Wanneer moet ik mijn huur betalen?
Voor de eerste van iedere maand dient de huur te zijn voldaan. Indien de huur te laat is ontvangen wordt er een herinnering verstuurd. Hieraan kunnen kosten verbonden zijn van 2% van de huur met een minimum van € 5,-. Om dit te voorkomen bevelen wij een automatische overboeking aan.
Moet ik mij inschrijven bij de gemeente?
Ja. Je kunt een inschrijfformulier downloaden op
www.arnhem.nl
Welk onderhoud is voor de huurder en welk is voor de verhuurder?
Op
http://wetten.overheid.nl vind je een lijst waarin je kunt zien wat voor rekening van de huurder is en wat voor rekening van de verhuurder is.
Ik heb kortsluiting, hoe los ik dit op?
Als de stop doorslaat komt dat door kortsluiting in de installatie of een aangesloten toestel. Ter beveiliging schakelt de stopaardingsvoorziening de spanningstroom in de meterkast uit.
Soorten beveiliging in jouw meterkast:
- Aardlekschakelaar
Er zijn één of meerdere groepen uitgeschakeld. Schakel alle groepen uit met de groepsschakelaar (aardlekschakelaar). Schakel de aardlekschakelaar weer in. Schakel 1 voor 1 de groepen in. Als de aardlekschakelaar weer uitschakelt, is er een storing in de laatst ingeschakelde groep.
- Automaat (schakelaar, automatische stop)
Er is een storing in deze groep. Schakel alle elektrische apparatuur uit deze groep uit. Schakel 1 voor 1 de apparaten weer in. Als de groep weer uitvalt veroorzaakt het laatst ingeschakelde apparaat de kortsluiting.
- Smeltpatroon (porseleinen stop)
Er is een storing in deze groep. Schakel alle elektrische apparatuur uit deze groep uit. Schakel 1 voor 1 de apparaten weer in. Als de groep weer uitvalt veroorzaakt het laatst ingeschakelde apparaat de kortsluiting.
Hoe maak ik de afzuigkap schoon?
Klik hier voor tips >
Hoe ontlucht ik de radiator?
Klik hier voor een handleiding >